Pris & information

Person-prenumeration (unik inloggning enskild användare)
  • Pris: 999:- per år ex. moms.
  • Debiteringsperiod: årsvis
  • Årskostnad första året: 999:- ex.moms
  • Betalningsvillkor: 30 dagar netto.
  • Bindningstid: 1 år, därefter löpande årsvis.
  • Uppsägningstid efter bindningstid: 1 mån innan ny årsperiod.
  • Leveranstid: Omgående
Företags-prenumeration (företag, redovisningsbyrå, skola eller organisation som använder NAV)
  • Pris: 315:- per mån ex. moms.
  • Debiteringsperiod: Kvartalsvis (945:- / kvartal).
  • Årskostnad första året: 3780:- ex.moms
  • Betalningsvillkor: 30 dagar netto.
  • Bindningstid: 1 år, därefter löpande kvartalsvis.
  • Uppsägningstid efter bindningstid: 1 mån innan ny kvartalsperiod.
  • Leveranstid: Omgående
  • Ytterligare information, kundutlåtanden, 10 snabba skäl till prenumeration mm, se längre ner.
  • Beställ via telefon eller e-post, med kontaktperson, firmanamn, faktureringsadress, E-postadress för pdf-faktura, telefonnr.
Partner-prenumeration (officiell Microsoft Dynamics NAV Partner)
  • Pris Partner: 1500:- per mån ex. moms.
  • Debiteringsperiod: Kvartalsvis (4 500:- / kvartal).
  • Årskostnad första året: 18 000:- ex.moms
  • Betalningsvillkor: 30 dagar netto
  • Bindningstid: 1 år, därefter löpande kvartalsvis.
  • Uppsägningstid efter bindningstid: 1 mån innan ny kvartalsperiod.
  • Leveranstid: Omgående
  • Villkor: Se nedan 10 snabba skäl för NAV partner kring distribution av manualer till slutkunder.
  • Ytterligare information, kundutlåtanden, 10 snabba skäl till prenumeration mm, se längre ner.
  • Beställ via telefon eller e-post, med kontaktperson, firmanamn, faktureringsadress, E-postadress för pdf-faktura, telefonnr.

Information Vid leverans erhålles webbinloggning (Användar-ID + Lösenord) för åtkomst av manualerna. Du och dina kollegor på företaget får tillgång till stora som små manualer i och kring Navision (pdf-dokument). NAV Partner får även distribuera manualerna till befintliga egna Navisionkunder via mail, utskrift eller lösenordsskyddad kundinloggning på webben.

Det är praktiska manualer kring funktionalitet och periodiska aktiviteter samt tips & tricks, lathundar, support mm. Manualerna är på svenska med enkelt språk, exempel och bilder som skall vara lätta att följa. De är skrivna för slutanvändare, men kan även nyttjas av såväl konsulter som supportpersonal. Många manualer är helt versionsoberoende från Navision Financials 2.0 till senaste release (idag Microsoft Dynamics NAV 2018 / Microsoft Business Central). Nya manualer tillverkas kontinuerligt och ingår i prenumerationen. Ju fler prenumeranter, desto snabbare takt i produktionen. Det går inte att köpa enstaka manualer separat (ofta motiverar en enstaka manual hela prenumerationspriset).

Kundutlåtanden Tycker dina manualer är riktigt bra. Hoppas du får ett tillräckligt kundunderlag. Ser fram emot nya manualer :-).
Mvh, Odd Stenshed, AB Kvarnbyfoder (9/9 - 2009).

Vill ge Dig en eloge för Dina fina informationsblad där Du har träffat klockrent på både innehåll och layout (inte minst). ;-)
Mvh, Bo Ullström, Schenker Property Sweden AB (15/10 - 2009).

Manualerna är lätta att läsa, korta & koncisa. De bygger på erfarenhet och är enkla att följa ur ett användarperspektiv.
Mvh, Robert Stevall, Microsoft Dynamics NAV Partner Everest Business Solutions AB (20/10 - 2010).

Vi har prenumererat på manualerna i över ett år och är nöjda med dem.
Mvh, Per Jorlind, Microsoft Dynamics NAV Partner Itero AB (28/10 - 2010).

Tack för alla tips under många år. Du är en klippa!!
Mvh, Lillian Li, Controller, Biosensor Applications Sweden AB (19/4 - 2011).

Vill bara visa min uppskattning och säga Tack! Det är alltid en så fantastiskt snabb och smidig service från Navisionaire och Joakim. Trevligt bemötande, stort kunnande, bra manualer och man får man hjälp direkt vid behov. Tack igen!
Mvh, Sofia Christoffersson, Claudia Cosmetics Int. AB (29/4 - 2011).

Tack för alla dina tips. Vi har haft stor nytta av dem och jag gillar verkligen din lättsamma, humoristiska inställning till en så småtråkig sak som ett affärssystem :-)
Mvh, Eva Gaberud, Web & IT ansvarig, Olsonic AB (21/3 - 2012).

Jag vill bara berätta att jag är väldigt glad att jag fick en riktigt trevlig dag med dig och en bra utbildning. Jag har praktiserat en hel del och som nu gör mitt arbete lite lättare och snabbare. Jag lär även mina medarbetare allt vad jag kan.
Mvh, Catharina Eriksson, Ekonomi, Blue & Green AB (7/5 . 2012).


10 snabba skäl till varför ni skall prenumerera som företag
  1. Minska ert behov av support (prenumerationen täcker ca 50 - 80% av ordinarie supportfrågor).
  2. Minskat behov av utbildningar (vanligtvis sker de endast vid driftstart och sedan aldrig mer).
  3. Även en SuperUser kan inte komma ihåg allt. Tänk också på övrig personal, nyanställda och sommarvikarier.
  4. Ökad kunskap och minskad arbetsbelastning.
  5. Spara arbetstid och gör sådant som du annars inte hinner istället för att brottas med affärssystemet.
  6. Minskat behov av ordinarie konsultationer. Beställ dem endast när de verkligen behövs.
  7. Minskat missnöje hos medarbetare. Okunskap är ofta skäl till negativa åsikter om affärssystemet och arbetsrutinerna.
  8. Prenumerationen är billig! Motsvarande information eller hjälp är att likställa med över 100 konsulttimmar.
  9. Spara pengar! Mha manualerna kan ni säkert förbättra verksamheten både administrativt, affärsmässigt och kostnadsmässigt.
  10. Ordentliga svenska manualer är en bristvara och egna handskrivna manualer brukar inte hålla måttet.

10 snabba skäl till varför ni skall prenumerera som NAV partner
  1. Underlätta för er supportavdelning (prenumerationen täcker ca 50 - 80% av ordinarie supportfrågor).
  2. Material som kan användas vid utbildningar.
  3. Ökad kundnöjdhet (lägg exempelvis manualerna på lösenordsskyddad kundportal).
  4. Ökad kunskap och minskad arbetsbelastning för gamla som nya konsulter.
  5. Minskad odebiterbar tid vid tex mailkorrespondens fob eller licens, förberedelser inför anpassning mm.
  6. Selling point vid införsäljning till ny kund.
  7. Minskat behov att hålla standardutbildningar vid implementation.
  8. Kan skapa merförsäljning av granuler, anpassningar, konsultationer.
  9. Ger mervärde till hyrkunder och andra som vill klara sig själva så långt det går.
  10. Absolut minimerad tid att skriva och uppdatera egna manualer.

Grisen i säcken? Hur ser manualerna ut? Det finns gratis support, tips & manualer på denna hemsida. Titta på dem för att bilda dig en uppfattning. Givetvis finns en nöjdkundgaranti så det är bara att ringa om manualerna inte motsvarar ert företags behov.